Nieuws, ervaringen en vacatures

Hier vind je laatste nieuwtjes van HARA fit & fun! Je kunt er ook ervaringen nalezen van onze tevreden klanten, of misschien heb je wel interesse in onze vacatures?

Nieuws

Het jongste nieuws van HARA fit & fun...
Corona rooster Hara Fit & Fun
15-05-2020
Met ingang van maandag a.s 18 mei gaan
wij van start met de groepslessen en de
kracht training.

- Elk blok van een les en kracht bestaat uit
45 minuten trainingstijd.
- Graag reserveren dmv e-mail zoals
hieronder aangegeven naar de betreffende
docent op het rooster.
 
Mailadres voor aanmelden
Aziz:
Emero:
 
Veronique:
Daphne:
Bibi:
Sheila:
















- In de reservering vermeld je in ieder
geval je naam en je lidnummer en voor
welke activiteit je je aanmeldt.
- Voor elke groepsles geldt een max.
van 9 deelnemers en voor de kracht is
dit 3 personen.
- Reserveren kan vanaf 09.00 uur voor
de les van de volgende ochtend en
middag. Vanaf 12.00 uur s'middags kan
je voor de lessen van de volgende avond
reserveren.
- Vanwege het beperkte aantal leden dat
tegelijkertijd kan sporten vragen wij jullie
om rekening te houden met elkaar zodat
meerdere mensen aan bod komen.

Voor een link naar dit rooster klik hier
www.harafit.nl/downloads/coronarooster.pdf

- We kunnen en mogen geen trainingen
geven aan mensen die verschijnselen van
Covid-19 hebben.
Denk aan je medesporters en blijf bij
ziekteverschijnselen thuis.

Team Hara Fit & Fun
15-05-2020


 
Reserveren voor groepslessen?
14-05-2020
Beste leden,
 
We hebben allemaal weer zin om te gaan sporten, maar zowel het aantal deelnemers en de mogelijke lessen leggen ons beperkingen op.
Er kunnen immers maximaal 9 deelnemers aan een les meedoen. De buiten locaties zijn beperkt. Gelijktijdige lessen leiden al snel tot geluidsoverlast voor de buren.
 
Toch willen wij graag weer aan de slag en dat zal voor velen onder jullie ook het geval zijn. De lessen zullen max 45 minuten duren. Tussen de lessen moet voldoende tijd zitten om gaand en komend verkeer  te scheiden.
  
Voor wat betreft het reserveringssysteem het volgende:
Het is onmogelijk om op onze normale wijze te werken. Daarom zal de volgende procedure worden gehanteerd:
 
Bij het lesaanbod, wat we morgen zullen bekendmaken, staat bij elke les vermeld wie de docent of docente  zal zijn.
Reserveren kan vanaf 09.00 uur voor de lessen van de volgende ochtend. Vanaf 12.00 uur ’s middags kan voor de lessen van die avond worden gereserveerd. Reserveren doe je door een mail te sturen aan de desbetreffende docent.
De mailadressen zullen telkens worden vermeld bij het lesschema.
Bij de reservering meld je in ieder geval je naam en je lidnummer.
De docent stuurt je een deelname bevestiging of als de les vol is een bericht, dat deelname niet mogelijk is.
Bij grotere aantallen reserveringen kan de docent een tweede les geven en zal dat dan ook aan de sporters mededelen.
Reserveren is niet meer mogelijk anderhalf uur voor de aanvang van een les.
 
We willen graag dat iedereen wel een keer aan de beurt komt met trainen en vragen jullie om zeker in de startperiode ook aan je medesporters te denken en  voor niet meer dan een les per week  te reserveren.
 
Natuurlijk kun je je bij de betreffende docent/docente wel melden om als er minder dan de toegestane deelnemers aan een les zullen deelnemen te worden gebeld, zodat je als nog kunt deelnemen.
Als lessen regelmatig overtekent zijn zullen we met de docenten kijken of uitbreiding van het aantal lessen mogelijk is.
Voor leden die nog twijfelen over deelname aan groepslessen hebben wij online filmpjes en aangepaste trainingsschema’s voor thuis beschikbaar.
Deze zijn niet voor niet leden beschikbaar.
 
Het is voor ons ondoenlijk om fitnesstoestellen buiten te zetten. Ook voor krachttrainingen zijn groepslessen mogelijk. Daarbij zullen we alleen werken met hulpmiddelen, die gemakkelijk verplaatsbaar zijn en gemakkelijk regelmatig ontsmet kunnen worden. Als daar behoefte aan is zullen we ook voor die leden een aangepast programma lanceren.
  
Last but not least:
 
We kunnen en mogen geen trainingen geven aan mensen die verschijnselen van Covid-19 hebben.  Denk aan je medesporters en blijf bij ziekteverschijnselen thuis: veiliger voor jezelf maar zeker veiliger voor je medesporters.
 
Team Hara Fit & Fun  
14-05-2020
 
Hoe denken we buitensporten in te vullen?
14-05-2020
Beste sporters,
 
We hebben na het besluit van het kabinet een aantal zaken onder de loep genomen.
We kunnen voorlopig alleen denken aan buiten sporten, aangezien het kabinet heeft besloten om fitness binnen vooralsnog gesloten te houden tot 1 september 2020.
Uiteraard hopen we voor jullie, onze begeleiders en de sportschool dat we eerder open mogen gaan dan de aangegeven datum. We vragen jullie om begrip voor de gevolgen, die overheidsbesluiten voor ons fitnesscentrum heeft.
Buitensporten is onder voorwaarden mogelijk. De noodverordening covid-19 van de veiligheidsregio Noord – en Oost Gelderland van 11 mei ’20 geeft de richtlijn:
 
Dit houdt in dat volgens de richtlijnen van de veiligheidsregio in dat mits sprake is van door sportverenigingen of professionals georganiseerde en met zichtbare begeleiding buiten sporten is toegestaan. Uiteraard onder meer onder voorwaarde, dat de aanwezigen te allen tijde ten minste 1,5 meter afstand houden tot de dichtstbijzijnde persoon.
Mocht je als sporter meer willen weten over de noodverordening covid-19 klik op de onderstaande link https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Nijmegen/639983/CVDR639983_1.html
 
Wat kunnen jullie verwachten van ons:
De begeleiders/groepslesdocenten hebben een start programma samengesteld om in ieder geval uit een aantal verschillende lessen te kunnen kiezen. Over het te hanteren rooster zal deze week nader worden bericht, evenals over het reserveringssysteem.
 
Wij zorgen er voor dat bij aanvang van de lessen de spullen klaar liggen en ontsmet zijn.
We hanteren een systeem waarbij er tussen lessen voldoende tijd zit, zodat sporters, die komen en sporters, die vertrekken elkaar niet hoeven tegen re komen. Uiteraard wil niemand een boete van € 390,-.
Het is belangrijk dat met de spullen die we beschikbaar stellen zorgvuldig wordt omgegaan: Houdt er dus rekening mee, dat je op een parkeerplaats traint en niet in een trainingsruimte. We beperken in eerste aanzet het aantal deelnemers aan een les op 9 sporters. Wij zorgen er voor dat na het gebruik de tools weer netjes worden schoongemaakt en ontsmet.
Wij zorgen er voor dat er een EHBO koffer beschikbaar is..
 
 
 
 
Wat verwachten wij van jullie:
Zorg voor je eigen veiligheid en gezondheid, waarbij te denken is aan: 
Breng zelf desinfecterende handgel en ontsmettingsmiddelen mee. Zonder toepassing van de voorgeschreven persoonlijke bescherming kunnen we jullie niet aan lessen laten deelnemen.
Zorg voor de juiste kleding, pas die aan de weersomstandigheden aan. Zorg er ook voor dat je kleding hebt, die je aan kunt houden bij het naar huis gaan. Het sportcentrum is immers ook tijdens de lessen gesloten. Trek niet je nieuwe sportoutfit aan die mogelijk zou kunnen beschadigen. Zorg voor stevige buitenschoenen, breng je eigen handdoek en drinken mee. Zorg dat je voor de les naar het toilet bent geweest. Bij ons is er geen mogelijkheid om naar de wc te gaan.
 
 
 
Last but not least:
Mocht je verschijnselen hebben die zouden kunnen wijzen op corona, blijf dan thuis.  Dan kunnen we met alternatieven werken zoals trainingsvideo’s of aangepaste schema’s voor thuis. Dat is ook mogelijk voor leden die weer willen sporten, maar dat liever thuis doen. Meldt dat dan via .
 
Houdt deze week en komende tijd onze website en facebookpagina goed in de gaten voor het rooster, de reserveringsmethode en verder nieuws.
We willen bereiken, dat zoveel mogelijk leden kunnen deelnemen aan de activiteiten. Gelet op de in de opstartfase nog beperkt lesaanbod zullen we helaas niet iedereen van dienst kunnen zijn. Herhaalde deelname binnen een lesweek zal daarom in beginsel niet mogelijk zijn.
 
 
Team Hara Fit & Fun.
 
13-05-2020
 
Pagina: 1 van 7

Ervaringen

Mijn HARA-ervaringen, "Terug van weggeweest"

Ik ben in 2006 met trainen bij Hara Fit & Fun begonnen. Mijn voornaamste doel destijds was af te vallen. Aangezien ik in Zwanenveld woon, leek Hara me een logische keuze omdat het dicht bij mijn huis is. Wat mij meteen opviel, was de leuke en vriendelijke sfeer in de sportschool. De mensen die bij Hara werkten waren zeer behulpzaam en aardig. Ze stonden altijd voor je klaar en ze hadden genoeg expertise in huis om je te kunnen helpen. Er heerste een vriendelijke sfeer ook tussen de sporters onderling. Er werd hard gesport, maar het was ook heel gezellig. Hara was een plek waar ik me meteen thuis voelde.

Nadat ik mijn doel om af te vallen had bereikt, heb ik destijds besloten om me meer te richten op de krachttraining en sterker te worden. Dit heb ik dan ook 6 jaar lang gedaan. Ik was zeer geconcentreerd met krachttraining bezig en ik probeerde zo sterk mogelijk te worden. Ik merkte aan mijzelf, dat ik steeds meer zin kreeg in een nieuwe uitdaging. Mijn doel was om sterker te worden in bankdrukken, squat en deadlift. Toen heb ik besloten om de overstap te maken naar een andere sportschool, die meer gespecialiseerd was in bovenstaande oefeningen.

Ik heb 7 maanden bij die andere sportschool getraind, waar ik toch een aantal dingen heb opgestoken. Wat ik wel merkte was, dat ik me in de andere sportschool niet echt thuis voelde. Dat had absoluut niets te maken met de trainer of mensen, die daar werken. Dit was simpelweg een gevoel. De trainer had meer dan genoeg expertise en de mensen waren aardig. Ik voelde me echter gewoon niet op mijn plek. Ik voelde dat ik mijn motivatie aan het verliezen was en dat ik steeds minder vaak ging sporten. Dit moest ik zien te veranderen.

Kort daarna heb ik besloten om weer terug te gaan naar Hara. Het viel me meteen op, dat mijn motivatie terugkwam en dat ik weer met veel plezier ging trainen. Ik was positief verbaasd over het feit, dat Hara inmiddels nog verder verbeterd was. Er waren nieuwe apparaten aangeschaft, de inrichting zag er anders uit. Er waren ook een aantal nieuwe trainers, die met veel plezier sporters aan het helpen waren hun doelen te bereiken. De sfeer was nog steeds zeer vriendelijk en prettig. Ik heb geleerd hoe belangrijk het is om jezelf ergens thuis te voelen als je gaat sporten. Dit gevoel heb ik weer bij Hara. Dit positieve gevoel helpt mij om beoogde doelen te halen.
 

Aimee

Ervaringen van een vrouw die begeleiding zocht en vond om haar leven ingrijpend te kunnen veranderen.
We zullen Aimee ook in de toekomst in de gelegenheid stellen haar ervaringen met jullie te delen.


Ongelofelijk dat ik het vol hou tot nu toe...

Ik, Aimee, 43 jaar, heb veel overgewicht. Ik heb een BMI (body mass index) van 58.
De body mass index is een meting voor de verhouding van het lichaamsgewicht ten opzichte van de lengte. Voor een vrouw is een gezonde bmi tussen de 19 en 25. Daar wil ik graag naartoe, maar ja, daar moet ik wel wat voor doen.

Ik had mij opgegeven voor het tv-programma Obese. Helaas ben ik daar niet voor geselecteerd. Dus moet ik dit gevecht op een andere manier aangaan. Mijn voornemen is om in 2012 zoveel mogelijk overgewicht kwijt te raken als mogelijk is, op een verantwoorde manier, door veel te sporten en anders, gezonder, te eten. Een beetje op de Obese-manier, maar dan ietsje minder rigoureus. Mijn motivaties zijn dat ik dan alles weer kan doen wat ik wil doen, wat nu niet lukt door mijn overgewicht.

Ik ben gaan zoeken naar sportscholen, en mijn keuze is gevallen op Hara fit & fun. De naam sprak me erg aan, plus het is voor mij dichtbij en het parkeren is gratis (ook niet onbelangrijk in deze steeds duurder wordende tijd).

Bij binnenkomst, eind december 2011, werd ik meteen onder de hoede genomen door Petra, personal trainer in opleiding. Zij is mij gaan begeleiden, en heeft voor mij een persoonlijk sportschema gemaakt, wat elke 4 weken wordt aangepast/veranderd. Petra is enorm goed in het motiveren van mensen. Als ik iets moeilijk vind of bang ben dat ik dat niet kan, dan kijkt ze me lachend aan en zegt: "dat gaan we gewoon doen, en het gaat lukken, let maar op!". Ook wat ik eet en drink bekijken we regelmatig, en Petra geeft dan adviezen wat ik beter of anders kan doen.

Ik sport nu 5 dagen per week bij Hara fit & fun, en doe vooral fitness, met soms een lesje Zumba erbij. Uiteindelijk wil ik ook gaan meedoen met de groepslessen, maar eerst wil ik zoveel afvallen dat ik met de groepslessen geen blessures oploop. En ik had het niet gedacht, maar ook fitness bij Hara vind ik leuk! Vooral om de sfeer, het is zo gezellig en toegankelijk! Geen "strakke pakjes" waar je weggekeken wordt als je niet hetzelfde figuur hebt; er komen allerlei mensen, en die sporten gewoon samen: jong, oud, dik, dun, atleet en bodybuilder. Er is altijd wel iemand, begeleider of sporter, waar ik even een praatje mee kan maken, en geloof me, dat is ZO fijn! Juist hierdoor hou ik het vol, blijf ik komen, ook als ik eigenlijk echt geen zin heb.

Vacatures

Docente Groepslessen (M/V)

Wij zijn voortdurend op zoek naar gemotiveerde docenten groepslessen, die in de ochtend en/of avonduren ons team zouden willen versterken.
Ervaring in het lesgeven is gewenst.

Momenteel zijn er binnen de andere afdelingen van ons sportcentrum geen vacatures.